Walgamer
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:12, 09 Lut 2019 Temat postu: Wyliczanie powrotu floty przeciwnika - jak to robi Walgamer |
|
|
Używam programu trashsim. Skanuję miejsce powrotu floty. Najczęściej jest to moon, ale może też być planeta poza zasięgiem falangi. Czas gra rolę więc raport od razu wklejam. Jeśli po wczytaniu są techy bojowe - jest ok. Jeśli nie - trzeba przeskanować większą ilością sond. Po drugiej stronie wpisujemy flotę przeciwnika (trzeba ręcznie - niestety). Przepisujemy z raportu szpiegowskiego badania napędów (znów ręcznie). Na dole wpisujemy kordy celu, na które leci przeciwnik. Co prawda kordy formalnie są na odwrót, ale do obliczeń nie ma to najmniejszego znaczenia. Czas lotu w obydwu kierunkach jest jednakowy. Pozostaje jeszcze ustawić prędkość. Ja ustawiam 100%, bo tak robi większość. Kliknij "symuluj" i masz czas lotu. Teraz wystarczy to dodać do czasu ataku. Pomyłka przy wpisywaniu ilości statków nie jest grozna. Najważniejsze wpisać wszystkie typy. Symulator sam znajdzie najwolniejszy statek. Ale przy wpisywaniu badań napędów oraz kordów pomylić się nie wolno.
Można wpisać inne prędkości, jeśli mamy podejrzenia, że przeciwnik leci wolniej. Można wyliczyć kilka prędkości, podzielić flotę i zaatakować kilka razy.
Jeśli z symulacji na 100% wyjdzie Wam czas lotu krótszy od rzeczywistego, to wtedy oczywiste, że przeciwnik ustawił mniejszą prędkość. Na szczęście w ogame pod tym względem nie ma pełnej dowolności.
Trzeba też uważać, czy w ostatniej chwili przeciwnik nie zmienił czasu ataku np. poprzez opóznienie floty sondą.
Post został pochwalony 1 raz
|
|