FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Schemat działania na wypadek zniszczenia moona.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum www.twierdzaogame.fora.pl Strona Główna » Sojusz / Sprawy administracyjne sojuszu » Schemat działania na wypadek zniszczenia moona.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Satriael
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Wto 20:02, 12 Lut 2019    Temat postu: Schemat działania na wypadek zniszczenia moona.

Sugerując się ostatnimi wydarzeniami czas na wnioski i sugestie dotyczące algorytmu postępowania w sytuacji zniszczenia moona sojusznika i ratowania jego powracającej floty.

Rażącym błędem było to, że nikt od rana, bo wtedy dotarła do nas informacja że Walgamer ma problemy, nie zorientował się, że do obrony sojusznika można użyć flot tylko 4 graczy + wracającej floty obrońcy. W konsekwencji tego wszyscy rzucili się do budowania statków, które w finale akcji stały na pobliskich planetach i jedząc popcorn obserwowały rzeź niewiniątek. Zamiast tego gracze, którzy nie mogli uczestniczyć w bitwie z powodu małej floty powinni powysyłać surowce do tych, którzy w walce mieli uczestniczyć. Czyli Satriael,Sucker, Easelien, Pegasus.

Drugim błędem było zbyt słabe zabezpieczenie całej imprezy w recyklery, z tego co panowie policzyli zebraliśmy tylko 1/4 surowca z pzta. Dlaczego? bo nie mamy recyklerów. I właśnie o to powinni zadbać Ci którzy surowców nie mogli powysyłać do budowy floty bojowej, czyli gracze z niższym indeksem punktowym. Powinni oni skupić się na produkcji jak największej liczby recyklerów oraz powysyłać je na miejsce bitwy. PZ z Bitwy Ojczyźnianej leżał ponad godzinę, aż w końcu został zrabowany.

Trzecia rzecz to brak wiedzy na temat wielkości naszych flot. Całe szczęscie,w stylu mieszanym czyli telefoniczno-discordowo-smsowym ustaliliśmy kto leci. Praktycznie w ostatniej chwili. Proponuję założyć na forum temat dotyczący wielkości naszych flot. Raz na tydzień każdy będzie wysyłał upgrade i dzięki temu będziemy wiedzieli na kogo można liczyć.

Ja osobiście bardzo chciałbym podziękować, całemu sojuszowi za absolutną mobilizację i totalne poświęcenie. Tutaj w pewnym momencie wyglądało to na misję samobójczą,a mimo to wszyscy chcieli wziąć w niej udział chociażby nawet w najmniejszym stopniu. Cały dzień napływały informacje, surowce, floty, recki, aby w finale z zaciśniętymi kciukami czekać na wynik bitwy. Czy wygraliśmy? Myślę, że tak. Pokazaliśmy siłę, pokazaliśmy jedność, pokazaliśmy że nie jesteśmy tylko nickami w grze, zyskaliśmy szacunek u przeciwnika, który sam w wypowiedzi był w szoku, że tak wielu broniło jednego. Mimo, że jak to powiedział Kanion wróciło tylko kilku, ale wrócili bohaterowie. Raz jeszcze dziękuję, jestem dumny. Zapraszam do dyskusji.


Post został pochwalony 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pabello26




Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Holandia

 Post Wysłany: Wto 20:33, 12 Lut 2019    Temat postu:

Przeczytalem - przyjałęm

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sukces Punch
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Wto 20:52, 12 Lut 2019    Temat postu:

Ja To się tak myślę, że jest prawie ok, no prawie, bo prawie wszystko zrobiłbym inaczej Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Satriael
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Wto 21:01, 12 Lut 2019    Temat postu:

Sucker, jak to się mówi mądry Polak po szkodzie, ale aby być mądrzejszym proponuję rozwinięcie Twojego "zrobienia tego inaczej"

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sukces Punch
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Wto 21:03, 12 Lut 2019    Temat postu:

Żartowałem. Zaczepiałem Tosię. Ale się nie zorientowała jeszcze Smile

A tak na serio. Ja się zgadzam z Tobą w 100%.
Dodałbym jedną uwagę apropo recków. Warto by było, aby każdy miał tyle recków ile wynosi 80% złomu z jego własnej floty. To powinno być minimum.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Satriael
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Wto 22:22, 12 Lut 2019    Temat postu:

Sukces Punch napisał:
Warto by było, aby każdy miał tyle recków ile wynosi 80% złomu z jego własnej floty. To powinno być minimum.


Słuszna uwaga, będzie to jakimś wyznacznikiem


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Tosia




Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Śro 0:55, 13 Lut 2019    Temat postu:

Nie wiem czy powinnam się wypowiadać na ten temat , wielu rzeczy ,terminów i zasad nie znam jakie występują w tej grze , ale zgadzam się z tym co napisałeś, dodam że to również pokazało jak ważne jest szybkie przemieszczanie się więc moony i tp to coś co powinien każdy mieć bez względu na to jaką politykę chce prowadzić w grze (zebranie surowca nie trwało by tak długo) Ja np wcale nie doleciałam przez brak tp i planety w 4 gali leciałam za długo stąd moja determinacja by postawić teleporty do każdej możliwej ,inną istotną sprawą jest brak jasno określonych zachowań w tego typu wydarzeniach i zapoznanie się z zasadami wojen byśmy poznali co nam wolno czego nie by w przyszłości wykorzystać na max nasze możliwości ,czytałam dziś troszkę o tym dla mnie ciężka lektura Sad ale może znajdzie się ochotnik który przełoży to na język praktyczny zrozumiały byśmy my laicy też byli pomocni, a przynajmniej rozumieli co robicie i dlaczego Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tosia dnia Śro 1:13, 13 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DudaKolno
Administrator



Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kolno

 Post Wysłany: Śro 21:43, 13 Lut 2019    Temat postu:

W takim przypadku proponuję, żeby gracze którzy nie biorą udziału flotą bojową w akcji, robili następujące rzeczy:
- przesyłali surowce do gracza który bierze udział w akcji w celu postawienia większej ilości statków lub obrony
- wysłali recyclery na PZ w celu zgarnięcia złomu po akcji
Do tego chciałbym, żeby każdy w sojuszu posiadał przynajmniej recyclery w postaci wartości swojej floty.
Zgadzam się z Satriaelem, żeby każdy zdawał co tygodniowy raport na temat ilości swojej floty.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sukces Punch
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Śro 23:44, 13 Lut 2019    Temat postu:

Mam jeszcze jeden pomysł, który chciałbym poddać pod dyskusję.

Jeśli FS jest wysyłany w 1 głównej flocie ( a zazwyczaj tak jest), to osobno słać flotę z np 1 reckiem, a osobno same recki. Niech wówczas recki lądują o tyle wcześniej np. 3-4 min, aby w razie sytuacji jak u Walgamera, mógł on odebrać te recki i puścić na pole zniszczeń, które może się pojawić po jego złomce.
Warto tu rozważyć czy przypadkiem trgo FSa z samymi reckami nie pchac z tramkami, które połykają wszystkie wożone surowce. Wiadomo, że agresor priorytet będzie miał ustawiony na flotę główną. A surka może nam posłużyćna szybkie budowanie dodatkowych sił. Oczywiście najbezoieczniej zawsze będzie rozpraszanie floty zarówno w składzie, jak i przewożonej surce. Mechanizm zas ten można dopasowac indywidualnie do swoich potrzeb i możliwości

Codziennie można teź w zakładce handlarz zakupić m.in. przyspieszacze budowy floty i obrony. Proponuje nazbierac sobie tego trochę i trzymać stalowy zapas na godzinę W.

Zastanawiałem się również, czy głównych sił sojuszu, flot, nie trzymać parami np ja i Walgamer w możliwie jak najbliższej odległości od siebie. Rotacyjnie oczywiście sie zmieniac w zaleznosci od potrzeb i mozliwosci.

Moze przekombinowałem, ale jak wspomniałem to pomysł, który podaję pod dyskusję.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sukces Punch
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 19:41, 14 Lut 2019    Temat postu:

Widzę, że bardziej zainteresowani ploteczkami na Discordzie, niż sprawami bezpieczeństwa sojuszu Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DudaKolno
Administrator



Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kolno

 Post Wysłany: Czw 20:38, 14 Lut 2019    Temat postu:

Nie wiem jak inni, ale jak tak robię jak piszesz, albo dzielę flotę i z różnych gal wysyłam FS-y

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Satriael
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 22:14, 14 Lut 2019    Temat postu:

Sucker jeżeli z tego samego moona puszczasz dwie floty, i gdybym ja był agresorem, tym bandytą który zdejmie Ci moona to na falandze zobaczę dwie floty. jedną bezbronną z samymi reckami a drugą tą o którą mi chodziło. Zdejmę jedną i drugą. A dla obrońców będzie jeszcze trudniej bo będą musieli bronić dwóch flot. Rozwiązaniem będzie podzielić flotę bojową od floty cywilnej i puszczać je na fsa z dwóch różnych moonów.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Satriael
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 22:20, 14 Lut 2019    Temat postu:

W związku z tym składam wniosek do głosowania dla Rady Sojuszu w którym będę domagał się wprowadzenia tego aby każdy z członków posiadał na stanie minimum 1000 recyklerów

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sukces Punch
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 12:58, 15 Lut 2019    Temat postu:

Satriael napisał:
Sucker jeżeli z tego samego moona puszczasz dwie floty, i gdybym ja był agresorem, tym bandytą który zdejmie Ci moona to na falandze zobaczę dwie floty. jedną bezbronną z samymi reckami a drugą tą o którą mi chodziło. Zdejmę jedną i drugą. A dla obrońców będzie jeszcze trudniej bo będą musieli bronić dwóch flot. Rozwiązaniem będzie podzielić flotę bojową od floty cywilnej i puszczać je na fsa z dwóch różnych moonów.


Dzięki za zainteresowanie, przeczytanie i własną sugestię. Dzięki takim ludziom kreuje się dobre rozwiązania Smile

Niemniej jednak, jeśli są dwie floty, tj o których piszesz wyżej i cała obrona podłoży się przed reckami (czyli przed tą pierwszą flotą; gdzie dwie floty wracają w niedużej odgłegłości czasowej), czyli ok 2-5 min przed, hipotetyczny agresor będzie musiał rozłożyć swoje siły, czyli mięć moc aby powalczyć w pierwszym starciu i następnie drugim. To rozprasza jego siły. To raz. Dwa, duże prawdopodobieństwo, że jednak nie będzie miał wystarczających sił i środków i skupi się na flocie głównej, a obrońca będzie miał czas jako pierwszy zebrać złom i zaoszczędzić część floty.
W sytuacji jednak kiedy agresor miałby siły i środki zetrzeć się z obroną dwukrotnie i położyć całość floty, to dla obrońcy i jego wsparcia nie ma to najmniejszego znaczenia, a agresorowi komplikuje życie. Nie uważasz?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sukces Punch
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 21:16, 18 Lut 2019    Temat postu:

Mamy jakieś końcowe wnioski?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum www.twierdzaogame.fora.pl Strona Główna » Sojusz / Sprawy administracyjne sojuszu » Schemat działania na wypadek zniszczenia moona.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group